Referencje na stronie internetowej – czy warto i jak to robić?

Referencje na stronie internetowej – czy warto i jak to robić?Każdemu z nas zdarzyło się kupić jakiś produkt czy usługę, ponieważ ktoś ją polecił, ma wiele pozytywnych ocen w sieci lub cieszy się dużym zainteresowaniem. Podejmując określone działania, przybieramy postawę konformistyczną i szukamy słuszności swojej decyzji. Często opieramy się na decyzjach innych osób i powielamy czyjeś zachowania.

Social-proof, czyli słuszny dowód w słusznej sprawie

Schemat działania na stronie internetowej jest taki sam. Jeśli ktoś poleca daną firmę i pozostawia referencję, to widocznie miał ku temu powód. Jako osoba czytająca pozytywne opinie, powielamy wybór poprzednika i wybieramy sprawdzone usługi czy produkty.

Chwal się i wzbudzaj zaufanie

Użytkownicy odwiedzający stronę niekoniecznie będą czytać wszystkie zamieszczone tam opinie. Dlatego przykuwaj ich wzrok nazwą rozpoznawalnej marki, która skorzystała z Twoich usług. Takim działaniem zyskasz wiarygodność i potwierdzisz wysoką jakość. Kolejni klienci będą utwierdzeni w przekonaniu, że jeśli spełniłeś wymagania poprzednika, to na pewno poradzisz sobie z ich zleceniem. Umieszczając na swojej stronie pozytywne opinie, kreujesz wizerunek firmy, której można zaufać.

Kilka tipów, jak publikować opinie od klientów

  1. Publikuj tylko autentyczne opinie klientów – nie przekształcaj ich treści.
  2. Zamieszczaj autorów opinii – każdą opinię podpisuj z imienia i nazwiska oraz stanowiska i reprezentowanej firmy. Warto również zamieścić zdjęcie autora.
  3. Dodawaj nowe opinie – potencjalni klienci lubią kiedy ich wybór jest poparty jak największą ilością osób. Mając na uwadze książkę „Psychologia tłumu” francuskiego psychologa i socjologa Le Bon Gustave – referencji nigdy nie za wiele 😉
  4. Zadbaj o referencje, w których mowa o zróżnicowanych zaletach, np. wysokiej jakości produktów, terminowej realizacji zleceń, profesjonalnej obsłudze. Dzięki temu, potencjalny klient zyska dodatkowe argumenty przemawiające za rozpoczęciem współpracy.
  5. Zbieraj wszystkie opinie w jednym miejscu na stronie – stwórz na swoim www zakładkę Rekomendacje, dzięki której użytkownicy będą w stanie szybko je odnaleźć i przekonać się, że jesteś często wybieranym wykonawcą.
  6. Bądź nieszablonowy – staraj się ciekawie przedstawiać opinie, używając niecodziennych metod, np. nagrania video, w których Twoi klienci opowiadają o współpracy z Tobą. Niesztampowe pomysły umieszczania referencji dodatkowo uatrakcyjnią Twoją stronę internetową.

Cyfry też działają!

Jeżeli z jakichś przyczyn nie możesz publikować opinii na swojej stronie internetowej, poinformuj użytkowników o długości swojego doświadczenia zawodowego, ilości zrealizowanych projektów, sprzedanych produktów, zadowolonych klientów, ilości wypitych kaw czy przejechanych kilometrów 😝

Referencje, opinie, oceny, wpływają pozytywnie na odbiór danej marki, tworzą wizerunek specjalisty w danej branży oraz zwiększają zaufanie w oczach klientów. Skontaktuj się z nami i dowiedz się w jaki sposób możesz pozyskiwać rekomendacje od swoich klientów.

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.