5 strategii, aby klienci nie zapomnieli o Twojej firmie

5 strategii, aby klienci nie zapomnieli o Twojej firmiePodjęcie decyzji o zaprzestaniu działań marketingowych jest równe z postawieniem swojej firmy na przegranej pozycji. Nawet jeśli powrócisz do pierwotnego stanu, będzie to bardzo długa i ciężka do pokonania droga. Jeśli będziesz nieaktywny, klienci po prostu zapomną o Twojej firmie – co bardzo trudno potem odbudować. Jeśli nie możesz pozwolić sobie w danym momencie na rozwój – trudno. Ale nie pozwól, aby doszło do stagnacji.

Jakie kroki możesz zatem podjąć, aby nie przerywać działań promujących, nawet w sytuacji przestoju? Poniżej proponujemy 5 strategii.

1. Wykonaj mini-audyt swoich zasobów treści

Pełny audyt treści wymaga czasu i specjalistycznej wiedzy, ale w tym wolnym czasie możesz zrobić wiele, aby poprawić wydajność swoich treści dzięki mini-audytowi. Jeśli do tej pory nie prowadziłeś spisu zasobów treści, to dobry moment, aby zacząć. Utwórz nowy arkusz Google lub arkusz Excel i użyj jednej karty dla każdego typu zawartości:

  • Strony internetowe,
  • E-maile,
  • Posty na blogu,
  • Prezentacje,
  • Wideo,
  • Infografiki,
  • Artykuły,

Teraz oceń każdy element krytycznym okiem. Jakie wysokiej jakości elementy i obrazy można ponownie wykorzystać na innych platformach? Które posty mają najwięcej reakcji i udostępnień? Które generują największy ruch na stronie? Wykonanie takiego audytu może być okazją, żeby zaktualizować Twoje zasoby o nowe treści lub zoptymalizować już istniejące.

2. Pracuj nad materiałami video

Filmy umieszczane na mediach społecznościowych to świetny ruch marketingowy dla każdej firmy – są łatwiejsze do przyswojenia niż teksty i przykuwają uwagę potencjalnych klientów na dłużej. Mogą również stanowić podstawę dla wszelkiego rodzaju innych treści: możesz np. dodać video do posta na blogu (oczywiście z napisami), używać klatek z filmików jako grafik dołączanych na social mediach. Możesz także wziąć 5-10 cytatów z transkrypcji wideo i użyć ich jako opisów do postów (zarówno w mediach społecznościowych, jak i na blogu). Jeśli lubisz występować przed kamerą, dobrą alternatywą mogą być także webinary, czyli seminaria online, w formie livestreamu. Webinary mogą być również nagrywane i udostępniane we fragmentach w późniejszym czasie. Możesz w nich odpowiadać na wszystkie pytania swoich klientów, informować o zmianach w Twojej firmie, itp.

3. Nie zapomnij o opiniach online

W sieci jest pełno recenzji online, na które firmy nie odpowiadają. Nie musisz cofać się o lata i odpowiadać na każdy komentarz z 2018 roku, ale warto upewnić się, że najnowsze recenzje i komentarze otrzymały odpowiedzi.

Zacznij od ustanowienia zasad odpowiadania na komentarze i recenzje (zwłaszcza te negatywne!) i przedstaw je swoim pracownikom. W tym celu możesz np. stworzyć szablony odpowiedzi. Następnie pora czytać recenzje! Pamiętaj, aby do klientów odnosić się z szacunkiem, jednak w naturalny dla Twojej firmy sposób. Aby nie pominąć żadnego źródła recenzji, możesz sprawdzić swój mini-audyt (punkt 1) i sprawdzić na jakich portalach z możliwością oceny ma konto Twoja firma.

4. Nie zapominaj o strategii komunikacji

Czy klienci są przyzwyczajeni do regularnego otrzymywania od Ciebie wiadomości e-mail, SMS-ów lub powiadomień na social media? Nie pozwól, aby ta linia komunikacji została przerwana. Możesz być kreatywny i zastanowić się, w jaki sposób możesz zapewnić, że klienci nie zapomną o Twojej marce – spróbuj się wyróżnić.

SEO i marketing online to sposoby budowania więzi i zaufania z ludźmi, a sposób, w jaki to robisz, ma bardzo duże znaczenie. Informuj klientów na bieżąco, co zmienia się w Twojej firmie. Zachęcaj do rozmowy i bądź gotów odpowiedzieć na pytania lub wątpliwości, które mogą mieć.

5. Poznaj lepiej swoich klientów dzięki ich danym

Przejrzyj swoje dane analityczne oraz dane dotyczące sprzedaży i potencjalnych klientów. Co wiesz o swoich klientach? Co wiesz o potencjalnych klientach, którzy nie wybrali Twojej firmy? Co znajduje się w danych analitycznych, które przeoczyłeś w przeszłości – czy są one na urządzeniach mobilnych? Więcej na temat czerpania informacji o swoich klientach opisujemy w artykule „Strategie personalizacji marketingu”.


Powyższe działania możesz zrealizować sam, a jeżeli brakuje Ci wiedzy, możemy pomóc przy ich realizacji. W cięższych czasach, oczywiście warto przejrzeć budżet na działania marketingowe, ale nie warto z nich rezygnować. Jak pisaliśmy już na początku artykułu – trudno będzie z powrotem wejść na te same pozycje, które miałeś przed zawieszeniem działań marketingowych. Zespół Brand Magic służy pomocą <3

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.