Personalizacja marketingu – strategie dla Twojej firmy

Strategie personalizacji marketingu

Czym jest personalizacja marketingu?

Personalizacja marketingu polega na zbieraniu dobrej jakości danych i wykorzystaniem ich w najbardziej efektywny sposób. Dzięki łączeniu danych konsumentów z technologią reklamową, marki są w stanie dostarczyć klientom zindywidualizowane wiadomości, produkty i usługi w bardziej innowacyjny sposób, niż kiedykolwiek wcześniej.
Jako przykład wystarczy porównać e-maile, które zapewne każdy z nas otrzymywał jeszcze parę lat temu – bezosobowe, proste i najprawdopodobniej kopiowane wiadomości – do tych otrzymywanych obecnie. Nie tylko są one bardziej atrakcyjne wizualnie i przyciągają uwagę klientów. Są także spersonalizowane, dzięki czemu pokazują, że firma wie, czego chcą jej konsumenci.

Taktyki personalizacji

Taktyki personalizacji można wdrażać na wiele sposobów, a niektóre są bardziej oczywiste niż inne. Ulepszona technologia, algorytmy oraz sposób gromadzenia i analizy danych oznaczają, że taktyka ta staje się coraz bardziej subtelna i lepiej zakorzeniona. Dzisiaj coraz więcej marek oferuje różne usługi internetowe i mobilne dla każdego ze swoich klientów. Dzieje się tak często w przestrzeni e-commerce, w której treści i oferty wyświetlają się różnie w zależności od tego, kto jest odbiorcą. Niektórzy konsumenci mogą nawet nie zdawać sobie sprawy, ile stron celowo wyświetla więcej tego, co ich interesuje!

Jakie korzyści płyną z personalizacji?

Jeśli chodzi o zalety personalizacji, wiele z nich ma związek z wygodą. W końcu, co jest bardziej skuteczne, niż dostarczanie odbiorcom dostosowanych do nich treści? Liczba opcji dostępnych dla konsumentów często może być przytłaczająca. Spersonalizowany marketing pomaga klientom w wyborze pomiędzy nieskończoną ilością ofert i produktów w internecie. Marki, które przedstawiają swoim klientom ściśle ukierunkowane sugestie, mogą pomóc konsumentom zaoszczędzić czas i wysiłek. Dzięki temu Twoja firma może zyskać wielu zadowolonych klientów.

Jak ją wdrożyć?

Jak wdrożyć personalizację marketingu

Czy personalizacja marketingu jest bardzo trudna? Za jej mantrę możemy uznać wdrażanie odpowiednich produktów dla odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie. Jak zatem zacząć?

Zbieraj dane o użytkownikach

Pierwszy krok to poznanie swoich klientów. Zbierz jak największą ilość danych, a następnie przeprowadź tzw. segmentację. Polega ona na dopasowaniu klientów do grup informacji, które będą chcieli otrzymywać, na podstawie ich wcześniejszych doświadczeń.

Na przykład, jeśli wiesz, że klient zawsze kupuje tylko produkty przecenione, powinien on dostawać informacje o nowych wyprzedażach. Takich konsumentów zwykle nie będą interesować nowości.

Niechciane wybory

Jedną z podstawowych funkcji personalizacji jest zabieranie niechcianych wyborów tak, aby zakup był dla klienta jeszcze łatwiejszy i przyjemniejszy. Analogicznie, oferty sugerowane powinny być dopasowane do potrzeb klienta, bazując na jego wcześniejszych wyborach. Na przykład, jeśli ktoś kupił w Twoim sklepie internetowym kostium kąpielowy i klapki, zaoferuj mu okulary przeciwsłoneczne czy kapelusz – produkty, którymi raczej będzie zainteresowany. Komunikaty można personalizować na podstawie wielu informacji – skąd potencjalny klient został przekierowany na Twoją witrynę, o jakiej porze odwiedza zwykle Twoją stronę, na jakich urządzeniach. Można również korzystać z tego, jak często ktoś odwiedza stronę, czy użyć geolokalizacji, w celu lepszego dopasowania treści.

Narzędzia

Jak zatem wdrożyć te wszystkie zmiany? Wdrożenie każdej nowej strategii wymaga posiadania właściwych do tego narzędzi. W kwestii personalizacji nie jest wcale inaczej. Najlepiej zacząć z pomocą programów do analityki ruchu na stronie www oraz programów służących do analityki behawioralnej. Co równie ważne, technologia z której korzystasz poradzi sobie z gromadzeniem danych, segmentacją oraz automatyzacją. Czynniki te są niezbędne do prowadzenia skutecznych, spersonalizowanych kampanii. Jeśli potrzebujesz porady lub wsparcia czy personalizacji swoich usług czy produktów, zgłoś się do nas!

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.