Jak (i po co) prowadzić firmowego bloga?

blog firmowy jak prowadzićJak stworzyć firmowego bloga? Gdzie go założyć – na swojej stronie czy na zewnętrznej platformie? Czy prowadzenie firmowego bloga przynosi realne korzyści? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania. Przeczytaj i dowiedz się, czy firmowy blog to narzędzie dla Twojego biznesu!

Jak stworzyć firmowego bloga i dlaczego warto?

Specjaliści od marketingu, którzy traktują priorytetowo działania związane z firmowym blogiem, mają szansę nawet na 13-krotnie wyższe ROI, czyli zwrot z inwestycji[1]. Dane te podaje hubspot.com, pokazując zarazem, że aż 66% ankietowanych marketerów korzysta z blogów w swoich treściach w mediach społecznościowych. Firmowy blog jest więc ważnym elementem marketingu w każdym biznesie.

Jak (i po co) prowadzić firmowego bloga?

Ta (z pozoru!) dodatkowa i zupełnie nieobligatoryjna zakładka na stronie pozwala:

  • tworzyć autorskie treści – firmowy blog to miejsce, gdzie opublikujesz poradniki, artykuły i informacje o nowym asortymencie i usługach. O aktualizacji treści na stronie pisaliśmy m.in. w artykule 5 strategii, aby klienci nie zapomnieli o Twojej firmie,
  • promować wydarzenia firmowe – prowadzenie firmowego bloga pozwala umieszczać wydarzenia związane z działalnością firmy, co przyciąga uwagę i zainteresowanie nowych klientów,
  • budować relacje z klientami – firmowy blog to platforma do stałego kontaktu z obecnymi klientami, budowania trwałych relacji oraz lojalności i zaangażowania.

Gdzie założyć firmowego bloga?

Jeśli wiesz już, że i Tobie może przydać się medium, na którym przekażesz swoje treści oraz dotrzesz do stałych i nowych klientów – czas zastanowić się, gdzie założyć firmowego bloga. Istnieje wiele platform, które pozwolą Ci publikować treści za darmo lub w ramach niskiego miesięcznego abonamentu (np. wix.com czy medium.com). Niestety, choć są bezpieczne i dość łatwe w obsłudze, to jednak mają pewne wady. Jakie? Przeczytaj poniżej.

5 powodów, dla których warto prowadzić firmowego bloga na własnej stronie

1. Własny kanał informacji – nad firmowy blogiem na swojej stronie masz pełną kontrolę. Oznacza to, że możesz dystrybuować tam nie tylko dowolne informacje, ale i dowolnie nimi zarządzać i, w przeciwieństwie do platform zewnętrznych, np. wdrażać własny regulamin.

2. Większa kontrola – zaletą prowadzenia firmowego bloga na własnej stronie jest większa możliwość działań. Taki blog możesz zamknąć, usunąć, sprzedać. Zewnętrzne platformy do blogowania mogą zostać zamknięte odgórnie. Nie masz na to wpływu, jak w przypadku zamknięcia blog.pl (2017 r.) czy blox.pl (2019 r.).

3. Możliwość personalizacji – firmowy blog na własnej stronie to możliwość samodzielnego wyboru nazwy domeny i korzystanie z profesjonalnego adresu e-mail. Niestety, prowadzenie firmowego bloga na zewnętrznej platformie może zostać odebrane jako mało profesjonalne.

4. Nieszablonowe rozwiązania – popularne platformy umożliwiają ograniczone zarządzanie stroną, jaką jest firmowy blog. W ramach własnej witryny można natomiast dowolnie i bez ograniczeń wdrażać niestandardowe szablony i rozwiązania.

5. Łatwiejsza administracja – firmowy blog osadzony na własnej stronie www ma jeszcze jedną zaletę. Można tu łatwiej i szybciej moderować obraźliwe treści, spam w komentarzach czy kontrolować, w którą stronę podążają dyskusje odwiedzających. Nie polecamy oczywiście kasowania negatywnych komentarzy o firmie, ponieważ nie jest to rozwiązaniem problemu. Niemniej, warto czuwać nad tym, co dzieje się na naszym firmowym blogu.

Firmowy blog, czyli lepsze pozycjonowanie

Firmowy blog, czyli lepsze pozycjonowanie

Algorytmy Google oceniają witryny pod wieloma kątami, takimi jak m.in. linkowanie wewnętrzne, średni współczynnik odrzucenia podstrony czy średni czas trwania sesji. To dlatego dostępne na naszej stronie treści (np. na blogu) powinny być wyczerpujące i dostarczać wartość użytkownikom.

Prowadzenie bloga poprawia efektywność pozycjonowania i działań SEO, ponieważ:

  • zwiększa liczbę słów kluczowych na www,
  • pozwala używać fraz z tzw. „długiego ogona”,
  • buduje zaufanie do Twojej marki,
  • stawia Cię w roli eksperta,
  • pozwala na skuteczny remarketing i retargeting,
  • zwiększa Twój zasięg (wpisy mogą być komentowane, udostępniane w social mediach itp.).

Google ocenia lepiej witryny, na których jest „ruch”, a kontent jest sukcesywnie i regularnie poszerzany. Dlaczego? Bo w parze z tym idzie zazwyczaj zwiększone zainteresowanie użytkowników i ich większa liczba. Chętniej korzystają ze strony, i co więcej, robią to dłużej.

Wniosek: prowadzenie firmowego bloga ma pozytywny wpływ na Twój biznes.

Zastanawiasz się, jak stworzyć bloga dla swojej firmy? Napisz do nas, a razem zaplanujemy unikalną kreację. Zapraszamy do kontaktu.

[1]             https://www.hubspot.com/marketing-statistics

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.