Pozycjonowanie SEO – kluczowy element przy budowie strony

Pozycjonowanie SEO – budowab stronyDziałania SEO sprowadzają się do wspólnego mianownika – odpowiedniego wypozycjonowania Twojej strony wśród setek innych. Pozycjonowanie SEO to jeden z najważniejszych elementów tworzenia www. Dowiedz się, co to jest SEO i dlaczego jest takie ważne!

Co to jest SEO?

Jeśli budujesz swoją stronę, z pewnością natkniesz się na to enigmatyczne określenie: SEO. To skrót od angielskiego Search Engine Optimization. Co właściwie oznacza? Pozycjonowanie SEO to wszelkie działania, mające na celu optymalizację danej strony www pod wyszukiwarki.

Pozycja strony w Google zależy nie tylko od liczby wykupionych reklam (na szczęście!), ale także od działań organicznych, jak np. dobór odpowiednich słów kluczowych, stosowanie meta description, czy nawet tworzenie jakościowego bloga, o czym pisaliśmy w tekście Jak (i po co) prowadzić firmowego bloga.

Pozycjonowanie seo

Pozycjonowanie SEO powinno być więc świadomym i precyzyjnym działaniem, które będzie miało na celu przekierowanie większego ruchu na Twoją witrynę.

Co składa się na pozycjonowanie SEO?

Jeśli projektujesz swoją stronę, powinieneś pomyśleć o jej wyglądzie, ale nie tylko. Zwróć uwagę także na najważniejsze czynniki, które wpłyną na pozycję witryny w Google. Sporządziliśmy wstępną check-listę, która pozwoli Ci rozeznać się, które działania są najważniejsze w optymalizacji SEO.

Pozycjonowanie SEO – check-lista

Działanie Opis
Optymalizacja SEO treści Optymalizacja SEO treści (czyli tekstów i grafik) polega na wzbogaceniu ich o słowa i frazy kluczowe dla Twojego biznesu, a także (w przypadku obrazów) nadania im opisów alternatywnych, tzw. ALT image i skompresowaniu ich rozmiaru.
Odpowiednie tytuły stron Tytuły poszczególnych stron pomagają wyszukiwarkom zrozumieć zawartość Twojej witryny. Jeśli opiszesz je prawidłowo, strona będzie lepiej indeksowana.
Umieszczanie meta description Rolą meta description, czyli opisu znajdującego się pod tytułem strony, jest zaciekawienie użytkownika, przy jednoczesnym przemyceniu najważniejszych słów kluczowych.
Przyjazne adresy URL Adresy na www powinny być czytelne. Pomyśl, o ile łatwiej – robotom Google, ale i Twoim klientom – zrozumieć link. Przykład: nazwafirmy.pl/oferta/usługi/koloryzacja, zamiast: nazwafirmy.pl/001,category/#png78..
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne Dzięki usystematyzowanemu linkowaniu wewnętrznemu, roboty Google mogą łatwiej dotrzeć do treści na Twojej stronie. Sprawdzą się przyciski „czytaj również”, „zobacz więcej” czy „porównaj”. Ważne jest też linkowanie zewnętrzne, czyli wszystkie odnośniki z sieci, np. z kanałów w social mediach czy z forum do Twojej strony www.
Hierarchia nagłówków Jeśli tworzysz dłuższe teksty, zastosuj hierarchizację: od najważniejszego nagłówka (H1), przez podtytuł (H2), aż do dalszych treści (H3, H4).

SEO pozycjonowanie, czyli jakość dla użytkownika

W pozycjonowaniu SEO nie możesz myśleć tylko i wyłącznie o maszynach, które „czytają” i indeksują Twoją stronę. Optymalizacja stron www musi być też przyjazna dla użytkownika.

Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim, chcąc wypozycjonować swoją witrynę:

  • postaw na dobry UX – User Experience to wrażenia, których doświadcza osoba korzystająca z Twojej strony. Pomyśl, czy jest sfrustrowana tym, że nie może znaleźć interesujących treści, a może wręcz przeciwnie: płynnie przechodzi z zakładki do zakładki?
  • nie rezygnuj z mobilności strony – o stronach AMP, czyli Accelerated Mobile Pages i korzyściach wynikających z ich stosowania pisaliśmy w osobnym artykule. Obecnie bez tzw. mobile’u Twoja strona nie istnieje.
  • zadbaj o szybkość ładowania – zastanów się, czy Twój użytkownik musi długo czekać, aż strona się załaduje (przez co bardzo często rezygnuje z jej odwiedzenia)? Jeśli tak, zajrzyj koniecznie do tekstu Liczą się sekundy,
  • dodaj certyfikat SSL – protokół SSL to dodatkowe zabezpieczenie na stronie. Ponieważ Google zwraca uwagę na bezpieczeństwo swoich użytkowników, certyfikaty, takie jak chociażby SSL, stały się standardem w tworzeniu witryn.

Audyt pozycjonowania SEO

Masz swoją witrynę? Nie wiesz, czy jest przyjazna dla wyszukiwarek? Zastanawiasz się, jak przeprowadzić optymalizację strony www? W sieci znajdziesz wiele serwisów, które oferują audyt SEO (także za darmo). Jednym z narzędzi jest seoptimer.com.

Wystarczy, że wpiszesz adres swojej strony, a otrzymasz podsumowanie jakości SEO, bezpieczeństwa strony czy jej responsywności, czyli dopasowania do ekranów smartfonów.

Pozycja strony w Google – jak to zrobić?

Pozycjonowanie SEO to praca na wielu płaszczyznach. Jeśli ją dobrze wykonasz, przyniesie Ci realne efekty – wysoką pozycję w Google i większą liczbę użytkowników.

Nie wiesz, jak zacząć optymalizować swój serwis www lub potrzebujesz wsparcia specjalistów w tym zakresie?

Skontaktuj się z nami – opracujemy działania szyte na Twoją miarę!

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.