Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa?
Zaprojektowanie strony może wydawać się proste: wdrożyć gotowy szablon, dodać teksty, grafiki i koniec. Jednak dobra strona internetowa wymaga dużo więcej czasu i kreatywności. Powinna także spełniać pewne wymogi.
Po pierwsze, Twoja strona powinna być przejrzysta i intuicyjna. Jeśli jest bardziej rozbudowana, należy ją zaopatrzyć w łatwo dostępne i proste menu oraz wyszukiwarkę. Jeśli natomiast ma mało treści, to nie ma takiej potrzeby. Wszystkie podstrony powinny działać na tej samej zasadzie tak, aby klient nie musiał się od nowa „uczyć się” poruszania po stronie. Jeśli chcesz umieścić na niej przyciski zachęcające do akcji, np.” Zobacz również”, powinny one wyróżniać się na tle strony. Zaleca się, aby wszystkie treści były dostępne od razu, dzięki temu klient nie będzie błądzić po stronie i tracić czasu na szukanie informacji. Należy zachować spójność szaty graficznej na całej witrynie (te same kolory, fonty, spójna grafika, etc.). W przypadku stron wielojęzycznych, opcje zmiany języka powinny się znajdować w widocznym miejscu i być zrozumiałe dla klientów (np. flagi danego kraju/języka na wysokości menu).
Jeśli chodzi o treść strony, najważniejszy jest umiar. Na głównej stronie krótko opisz ofertę firmy – używaj niezbyt długich, oryginalnych tekstów (nie kopiuj ich z internetu!). Grafika musi przykuwać uwagę, ale nie powinna rozpraszać potencjalnego klienta. Grafiki muszą być spójne z kolorystyką strony, co nada jej profesjonalny wygląd. Obrazy nie mogą być kradzione; jeśli zdecydujesz się na pobranie ich z internetu wybieraj strony z darmowymi, legalnymi grafikami lub zapłać za dostęp do większej bazy zdjęć. Na przykład, jedną z najpopularniejszych baz zdjęć jest Adobe Stock – tutaj znajdziesz do niej link.
Strona, która nie ma za dużo treści jest bardziej przejrzysta i zrozumiała dla klienta. W przypadku jakichkolwiek zmian w Twojej firmie, należy aktualizować tak, aby była zgodna z prawdą.
Kontakt do firmy
Zakładka kontakt jest jedną z ważniejszych na stronie, ponieważ utwierdza klienta w przekonaniu, że Twoja firma istnieje i jest wiarygodna. Aby prezentowała się jak najlepiej, należy zamieścić na niej profesjonalny e-mail (nie @gmail.com czy @onet.pl), adres firmy (najlepiej z mapką) oraz telefon firmowy. Dobrze też dołączyć linki do mediów społecznościowych (np. Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz sprawdzić, czy działają poprawnie. Można również dodać funkcję live chatu lub po prostu formularz kontaktowy.
Po pierwsze: klient
Staraj się zbudować stronę nie według własnych upodobań, ale z myślą o kliencie. Zadaj sobie pytanie – co jest odpowiednie dla Twojej grupy docelowej? Strona musi być zbudowana tak, aby przyciągała potencjalnych klientów. W tym celu najlepiej, żeby była dla nich jak najwygodniejsza. Jeśli np. dostajesz bardzo często te same pytania temat swojej działalności, warto zaopatrzyć stronę w zakładkę FAQ (Frequently Asked Questions). Również ważne jest zadbanie, aby mobilna wersja strony wyglądała i funkcjonowała w sposób prawidłowy. W końcu coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych.
Nie należy zapominać o promocji strony. Umieść adres strony na wszystkich portalach społecznościowych oraz na wizytówkach firmy. Warto zainwestować w reklamy na mediach społecznościowych oraz w stałe pozycjonowanie strony, aby pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu swojej strony internetowej? Napisz do nas!