Domena dla Twojej firmy – jak ją wybrać?

domena – jak ją wybrać
Wybranie domeny może być trudne – większość dobrych domen jest już zajęta, prawda? Na szczęście jest dużo sposobów na znalezienie dostępnej, ciekawej nazwy strony.

Jak wymyślić nazwę domeny?

Adres strony wcale nie musi być nazwą firmy, może być marką, wyjaśniać czym zajmuje się firma (np. TanieLoty). Najlepiej unikać bardzo długich, opisowych nazw z myślnikami pomiędzy słowami (np. tłumaczenia-z-angielskiego-warszawa), ponieważ używanie słów kluczowych w takich nazwach nie ma pozytywnego wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce, a wręcz może ją obniżyć. Pomimo, że do dyspozycji jest 60 znaków, to najlepsze adresy są krótkie i proste – tak, aby klient mógł je łatwo zapamiętać i wracać na Twoją stronę. Jeśli jednak wszystkie krótkie adresy są zajęte, możesz zdecydować się na wpadające w ucho zdanie (np. JedziemyNaNarty).

Jak wymyślić nazwę domeny

Pomimo że od niedawna dostępne są polskie znaki w nazwie strony (ą, ó, ż, itp.), to zdecydowanie odradza się ich używania – większość osób intuicyjnie wpisuje nazwy bez nich. Nie powinno się również używać cyfr i myślników, ponieważ wpływają one źle na zapamiętanie Twojej witryny przez potencjalnych klientów. Jeśli chodzi o przedrostki (i- lub e-) można je zastosować, ale jeśli nie wpadają w ucho (jak np. e-obuwie) lepiej, aby nie było ich w nazwie. I co najważniejsze ze strony prawnej, nie wolno dokonywać plagiatu i używać nazwy strony objętej prawami autorskimi.

Jak znaleźć domenę?

Po pierwsze, należy sprawdzić w banku używanych domen, które z Twoich pomysłów ktoś już wykorzystał. Twoja idealna domena nie jest wolna? Nie martw się, nie wszystko stracone – istnieją strony, na których można odkupić wygasłą domenę. Należy jednak uważać, czy domena ta przez swoją historię nie ma negatywnej opinii i słabej pozycji w wyszukiwarkach. Nie rejestruj domeny tylko dlatego, że jest wolna.

Co z rozszerzeniem?

Rozszerzenie domeny

Rozszerzenia to część adresu, która znajduje się po kropce (np. .com). Jakie będzie najlepsze dla Twojej domeny? Najbardziej zaufanymi rozszerzenia są: .com (na świecie) oraz .pl (w Polsce) i analogicznie: rozszerzenia krajowe w danym kraju. Jeśli Twoja firma prowadzi działalność jedynie w kraju, najlepiej będzie użyć rozszerzenia.pl. Jeśli natomiast planujesz współpracę zagraniczną można użyć rozszerzeń wybranych krajów (.de, .ch, .nl, etc.) lub po prostu .com. Innymi opcjami rozszerzeń mogą być: org dla organizacji pozarządowych, .info dla serwisów informacyjnych, .edu dla stron edukacyjnych. Od niedawna istnieją również setki innych rozszerzeń, takie jak np. .travel, .taxi, .pizza. Mogą one być ciekawą i zapadającą w pamięć alternatywą dla „klasycznych” domen.

Nie jesteś pewien, jak wybrać domenę? Napisz do nas! Pomożemy i postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania!

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.