Jak przeprowadzić rebranding firmy? Najlepsze strategie

Jak zrobić rebranding firmy?
Wiele osób, kiedy słyszy słowo rebranding ma przed oczami zmianę logo, czasami może świta gdzieś myśl o zmianie nazwy firmy. Takie działania oczywiście mogą wiązać się z rebrandingiem, ale gdy występuje tylko zmiana identyfikacji wizualnej firmy (np. logo, kolory firmy), mamy do czynienia z redesignem. Różnica między rebrandingiem a redesignem jest dość prosta – często idą w parze, ale redesign można również przeprowadzić samodzielnie. Poza tym, do rebrandingu nie zawsze jest potrzebna zmiana identyfikacji wizualnej. Rebranding może też wiązać się z nową filozofią, strategią marketingową firmy czy otwieraniem się na nowe rynki.

Po co robić rebranding?

Zacznijmy od początku: dlaczego firma decyduje się na rebranding? Powodem może być jakość usługi/produktu, identyfikacja wizualna czy styl komunikacji z klientem. Może też po prostu chce wprowadzić pewien powiew nowości do swojej marki. Rebranding można skierować na różne cele, na podstawie których dopasowuje się strategię działania. Najpopularniejszymi są rebrandingi:

  1. Nazwy;
  2. Logo;
  3. Komunikacji z klientem (np. zmiana kampanii reklamowej, porzucenie mediów tradycyjnych na rzecz promowania marki w social media, etc.);
  4. Oferty – produktów/usług.

Strategie te oczywiście mogą, a w większości przypadków wręcz powinny łączyć się ze sobą. Czasami należy również podjąć tak dogłębne działania, jak zmiana grupy docelowej czy całkowita zmiana rdzenia emocjonalnego firmy (zmiana misji, wartości, poglądów).

Jak zacząć?

Jak przeprowadzić rebranding firmy? Najlepsze strategie

Kiedy zdecydujesz się już na rebranding i wybierzesz jaki rodzaj planujesz przeprowadzić – pora rozpocząć działania. Zacznij od sporządzenia planu działania (jakie zmiany i w jakim czasie zostaną wprowadzone). I co najważniejsze – poinformuj klientów o zmianie zawczasu. Nikt nie przepada za nagłymi zmianami, zwłaszcza bez podania powodu, dlatego też utworzenie kampanii czy wysłanie do klientów wiadomości informującej o zmianie jest mile widziane. Bez takiego ostrzeżenia klienci mogą stracić zaufanie do Twojej marki i odjeść do innej firmy.

Gdy przyjdzie już moment na realne zmiany, nie zapomnij, aby były one jednolite – w przypadku zmiany logo zamień je w każdym miejscu (na stronie internetowej, na materiałach promocyjnych, w social mediach), w przypadku zmiany oferty zadbaj, żeby nowe produkty czy usługi zastąpiły stare w sklepie internetowym, w materiałach informujących o ofercie, itd. Jeśli nie zmienisz tych elementów wszędzie, potencjalni klienci mogą odnieść wrażenie, że Twoja marka jest niespójna, a przeprowadzony rebranding niedbały.

Na koniec, potraktuj zmiany w swojej firmie jako okazję do reklamy odnowionej marki. Takie odświeżenie wizerunku może być świetną okazją na przyciągnięcie nowych klientów, więc postaraj się wykorzystać ją w pełni.

Nie wiesz, czy Twoja firma potrzebuje rebrandingu? A może potrzebujesz pomocy, aby go przeprowadzić? Skontaktuj się z nami – wybierzemy najskuteczniejszą strategię dla Twojej marki!

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.