7 porad jak stworzyć skuteczny landing page
Co to jest landing page? To ważna część Twojej kampanii reklamowej, a konkretniej strona, na której „wylądują” potencjalni klienci. Zainteresuj ich swoją ofertą, przykuj uwagę wysokiej jakości grafiką i… zdobywaj leady sprzedażowe. Sprawdź, jak zrobić skuteczny landing page.
Czemu służy i czym jest landing page?
Co to jest landing page? W dużym skrócie to witryna, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w Twoją reklamę. Tym samym, prowadząc kampanię w internecie, nie musisz ograniczać linkowania w reklamach Google, linkach sponsorowanych, mailingach czy banerach tylko do strony głównej Twojej firmy.
Alternatywa to linkowanie do landing page, czyli przestrzeni do promowania konkretnego produktu lub usługi. Stworzenie landing page, w zależności od założonego przez Ciebie celu, pomoże Ci:
- sprzedawać produkty lub usługi,
- zachęcać do zapisywania się do newslettera,
- wskazywać formularz kontaktowy do wypełnienia.
Po polsku landing page to strona docelowa lub strona lądowania – obojętnie jak ją nazwiesz, zawsze będzie miała ten sam cel: zdobycie nowych klientów.
Jeśli wiesz już, że chciałbyś promować swój biznes z użyciem landing page, przedstawiamy przykłady i konkretne porady, które pozwolą Ci opracować najbardziej optymalną wersję strony docelowej.
Landing page – przykłady, czyli co powinna zawierać strona
Jak zrobić skuteczną stronę typu landing page?
- Określ swoje cele – skoncentruj się na swoim celu i zdecyduj, czy chcesz sprzedawać, zachęcać do zapisu do newslettera, a może tylko do wypełnienia formularza kontaktowego,
- Dbaj o jakość – tworząc landing page postaw na oryginalny wygląd, odpowiedni dobór kolorów (przeczytaj więcej o kolorystyce) i czcionek (pisaliśmy o nich w naszym artykule) oraz na wysokiej jakości zdjęcia. Strona wizualna strony lądowania to połowa sukcesu Twojej kampanii,
- Ułatwiaj, nie utrudniaj – tworzenie landing page zacznij od napisania chwytliwego nagłówka (np. „Zdecyduj już dziś i odbierz prezent” lub „Kup w tym tygodniu i oszczędź 15%”) oraz krótkiego, treściwego i użytecznego tekstu, który pozwoli rozwiać wątpliwości klientów,
- Pokaż korzyści – landing page, ze względu na skondensowany charakter, musi jasno pokazywać i podkreślać korzyści danej usługi czy produktu (np. „Zaoszczędzasz czas”, „Oszczędzasz pieniądze”, „Zyskujesz bezpieczeństwo”),
- Postaw na przejrzystość – zrezygnuj z
podstron, rozwijanego menu, długich i obszernych wypunktowań czy innych części strony, które sprawdzą się na Twojej firmowej witrynie, ale nie na landing page, - Pozwól zaufać Twojej marce – podpieraj się dowodem społecznym, czyli tym, co o produkcie lub usłudze sądzą Twoi klienci (np. „Zaufaj najczęściej wybieranej marce w Polsce”),
- Stosuj skuteczne CTA – widoczne buttony z prostym komunikatem, tzw. CTA (call-to-action), czyli z wezwaniem użytkownika do działania, to jedna z najważniejszych części landing page (np. „Sprawdź”, „Zapytaj o kalkulację”, „Zgłoś się”).
Zalety stron docelowych
Zastanawiasz się, jak i po co zrobić landing page? Główną zaletą strony docelowej jest jej maksymalnie uproszczony układ, przejrzystość i atrakcyjny wygląd, który przykuwa wzrok użytkowników. Właściwie skomponowana strona typu landing page może być nie tylko atrakcyjnym, ale i skutecznym wsparciem kampanii reklamowej Twojej firmy.
Pamiętaj, aby przy tworzeniu tego typu strony wykonać jej dodatkowe testy. Czasem zmiana jednego szczegółu (nagłówek, button CTA, rozmieszczenie elementów) może znacznie zwiększyć konwersję.
Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz więcej informacji o stronach lądowania lub planujesz stworzyć landing page, który będzie sprzedawał!