Dobry tekst na stronę – czyli jaki? 7 złotych zasad

Dobry tekst na stronę – czyli jaki? 7 złotych zasad

47% kupujących wyświetla od trzech do pięciu tekstów na stronie internetowej, zanim nawiąże kontakt z przedstawicielem handlowym lub kupi produkt, wynika z danych raportu State of Marketing in 2021. Oznacza to, że praktycznie połowa odwiedzających Twój sklep lub stronę internetową, gdy chce Cię lepiej poznać – czyta Twoje treści. Jak zatem planować dobry tekst na stronę?

1. Pomyśl, do kogo piszesz tekst na stronie

Dobry tekst na stronę nie może być kierowany w próżnię – pamiętaj, że to Ty znasz swojego odbiorcę i wiesz, jakie są jego cele. Spróbuj przeanalizować, o czym chce przeczytać, czego chciałby się dowiedzieć, z jakimi problemami zwraca się do Twojej firmy najczęściej. Zebranie na szybko tych podstawowych informacji pozwoli Ci stworzyć co najmniej 10 unikalnych tematów na firmowego bloga 😉

2. Edukuj zamiast sprzedawać

„Sprzedajemy najtaniej na rynku…”, „Nasze produkty są najlepsze w swojej klasie…”, „Usługi, które oferujemy są doskonałe…” – czy tak napisane teksty kogokolwiek zachęciłby do poznania Twojej firmy? W opisie strony możesz oczywiście zawrzeć wyróżniające Was czynniki, jednak tworząc teksty na www (np. na bloga) staraj się edukować, informować, pokazywać nowe rozwiązania. Ludzie uwielbiają dobry content. Nie zapomnij też o CTA (Call To Action), czyli wezwaniach do konkretnych działań – np. „poznaj naszą ofertę”, „sprawdź promocje” etc.

3. Teksty na stronę internetową pisz jasno!

Unikaj długich zdań złożonych, nie nasycaj tekstu slangiem branżowym lub skomplikowanym słownictwem, pisz jasno i na temat. tworzeniu tekstów na strony najważniejszy jest balans. Lekkie przekazanie nawet najcięższej treści, np. z tzw. trudnych branży (metalurgia, budownictwo, fotowoltaika etc.) sprawi, że Twój biznes trafi do większego grona odbiorców. W końcu nie każdy kupujący Twoje produkty czy usługi jest profesjonalistą, który doskonale zna daną branżę i jej niuanse.

4. Zachęcaj formą

Zwarty blok tekstu odszedł już dawno do lamusa. Pisanie tekstów na strony internetowe musi być maksymalnie przyjazne dla odbiorcy.hierarchii typografii pisaliśmy w poprzednim artykule – znajdziesz tam wskazówki, jak pisać, aby czytelnik mógł lepiej „przechodzić” przez Twoje teksty. Co jest ważne? Chwytliwy tytuł (np. „5 pomysłów na…”, „3 kroki do…”), otoczka wizualna – podział na dość krótkie akapity, odpowiedni rozmiar tekstu, użycie dopasowanych kolorów, a także cały format tekstu. Dobry tekst to ten, który można szybko zeskanować wzrokiem i wyłapać jego najważniejsze punkty.

5. Zwracaj się bezpośrednio do swojego odbiorcy

Które zdanie brzmi lepiej: „zamówienie może być zrealizowane przez naszą stronę” czy „zamówienie zrealizujesz przez naszą stronę”? Bezpośrednie zwroty do użytkownika to skracanie dystansu pomiędzy klientem a firmą. Staraj się stosować stronę czynną (w zdaniu jest podmiot, orzeczenie i dopełnienie, w którym to podmiot jest wykonawcą czynności – „Nasza firma dostarcza gotowe rozwiązania do…”, „Możesz to zrobić”) i ograniczać bierną („Rozwiązania dostarczane przez naszą firmę są gotowymi…”, „To może być zrobione”).

6. Nie opisuj – pokaż

Nie od dziś wiadomo, że jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Pisząc teksty na stronę www nie bój się wykorzystywać form wizualnych, jak zdjęcia, filmy, infografiki. Zamiast opisywać procesy albo funkcje danej usługi czy produktu, lepiej pokazać parametry w przyjazny sposób. Sprawdź przykładowy tekst na stronę, zawierający wplecione obrazy – zauważ, że zamiast opisywać podział według rozmiarów na Pixabay, załączyliśmy po prostu screen ze strony. Czytelne?

7. Pisanie tekstów na strony internetowe to także SEO

Warto pamiętać o podstawowych zasadach, jakimi kierują się wyszukiwarki internetowe przy klasyfikowaniu serwisów w internecie. SEO, czyli Search Engine Optimization, to optymalizacja tekstu pod silnik wyszukiwarki. Polega na odpowiednim doborze słów kluczowych, które korespondują z naszą marką. W poszukiwaniu tzw. keywords pomogą nam narzędzia, takie jak Planer Słów Kluczowych w Google Ads, Answer the Public, Ahrefs czy rodzime Senuto. Dobrze dobrane słowa kluczowe pomogą nam organicznie poprawić pozycję w rankingu Google, a zatem szybciej trafimy do naszych potencjalnych klientów.

Planując teksty na stronę internetową często zastanawiamy się, jakie powinny być. W 100% profesjonalne? Nasycone frazami kluczowymi? A może dowcipne?

Jeśli nie masz pomysłu na to, jak w ciekawy sposób opisać swój biznes – skontaktuj się z nami.

Zaproponujemy Ci nie tylko stworzenie strony czy sklepu internetowego, ale i rozwój pod kątem treści.

 

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.