Messenger i czat na stronie – dodatek czy must have?
Twój klient nie będzie czekał wiecznie na odpowiedź. Chce ją mieć tu i teraz – np. przez Messenger czy czat na stronie www. Pamiętaj, im szybszy kontakt i rozwianie wątpliwości, tym większa szansa na sprzedaż. Chat na stronie to jeszcze dodatek, czy już wymóg? Odpowiadamy na nurtujące pytanie.
Messenger i czat na stronie – czym są?
Chat lub spolszczona i często używana wersja – czat – to nic innego, jak w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego pogawędka. W latach 2000 czat i czatowanie były kojarzone z możliwością poznania kogoś w internecie, dziś czat na stronie to także jedno z ciekawszych narzędzi do pozyskiwania klientów. Przede wszystkim, opcja live chatu na www pozwala Ci bardzo szybko dotrzeć do nowych klientów, rozwiać ich ewentualne wątpliwości i szybciej sprzedać im produkt lub usługę.
Jak działa chat czy Messenger na stronie? To bardzo proste. Wybierasz jedną z dostępnych platform do komunikacji z klientem (przykłady podajemy w dalszej części tekstu), wprowadzasz ją na swoją stronę internetową i korzystasz w pełni z możliwości, jakie daje Ci to rozwiązanie. Chat na stronie sprawia, że Twoja firma nie jest kolejnym anonimowym podmiotem – ma bowiem swoją „ludzką” twarz, z którą można nawet zamienić słowo i skonsultować się, przeglądając ofertę.
Zalety czatu na stronie
Messenger na stronie www i każdy inny rodzaj czatu na stronie mają kilka niezaprzeczalnych zalet. To m.in.:
- szybka komunikacja z klientem – czat czy messenger na stronie pozwalają zadać konkretne pytanie i uzyskać na nie szybką odpowiedź. To nieocenione w czasach, w których nawet przy ładowaniu strony www liczą się sekundy,
- zamiennik dla call center – dzwoniąc na infolinię danej firmy należy liczyć się z oczekiwaniem na połączenie. Pisząc do niej na live czacie na stronie „połączenie” jest natychmiastowe,
- bezpieczne pozyskiwanie danych klienta – zauważ, że korzystając nawet z darmowego Messengera na stronie www od razu widzisz, kto (imię i nazwisko), skąd (miasto) i po co (zadane pytanie) do Ciebie pisze.
- wyróżnienie wśród konkurencji – sprawdź strony podobnych do Twojego przedsiębiorstw. Zobacz, jak niewiele z nich stara się wyróżnić na tle konkurencji. Instalacja chatu na stronie to Twój krok do lepszej pozycji na rynku,
- łatwa obsługa przez wielu pracowników – dostęp do obsługi czatu na stronie może być przypisany do konkretnego pracownika lub grupy osób z Twojej firmy. To ułatwienie i jeszcze lepsza kontrola nad chatem na www,
- dodatkowa możliwość podłączenia chat bota – nie wszystkie pytania wymagają odpowiedzi człowieka. Czasem warto skorzystać z szablonów i chat bota – to oszczędność Twojego czasu i pieniędzy,
- niski koszt utrzymania – moduł live chat to rozwiązanie na kieszeń każdej firmy. Szczególnie, że np. Messenger od Facebooka to jeden z darmowych chatów na stronę,
- lepsze pozycjonowanie strony w Google – chat na stronie pozwala lepiej wypozycjonować Twój biznes. Więcej przeczytasz o tym w poniższej ramce.
Chat na stronie to lepsza pozycja w Google!
To chyba jeden z głównych bonusów posiadania czatu na stronie www – pozycja w Google. Zastanawiasz się, jak to możliwe, że niepozorny dodatek – wtyczka, która pozwala na szybsze zadawanie pytań przez klientów, jest nagle czynnikiem ważnym w ustalaniu pozycji Twojej strony w Google?
Odpowiedź brzmi: na pozycjonowanie wpływa wiele czynników, o czym pisaliśmy m.in. w artykule na ten temat. Google „waży” witryny – te z poprawnym SEO, linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym, a nawet firmowym blogiem czy czatem na stronie www są postrzegane lepiej, niż inne – nieposiadające tych „dodatków”.
LiveChat na stronę czy Messenger na stronie www – przykłady
Najciekawsze, zarówno płatne, jak i darmowe chaty na stronę, to m.in.:
- Massenger na stronie – darmowy chat na stronę od Facebooka,
- Live Chat na stronę – jedno z najpopularniejszych płatnych rozwiązań (szeroka gama pakietów),
- Crisp Chat – kolejny darmowy chat na stronę, z możliwością płatnego rozszerzenia,
- Darmowe pluginy live chat – do popularnej platformy WordPress stworzono mnóstwo wtyczek z darmowymi chatami na stronę, np. Tawk.to.
Stworzymy Twój Messenger lub czat na stronie!
Chcesz szybciej i lepiej kontaktować się ze swoimi potencjalnymi klientami? Wypróbuj koniecznie opcję live chatu na stronie. Rozwiązania, na początku nawet te darmowe, dają wymierne korzyści – zyskujesz profesjonalny wizerunek w oczach klientów i jesteś z nimi na bieżąco w kontakcie.
Chcesz uruchomić Messenger na stronie? Potrzebujesz dobrego i sprawdzonego live chatu na stronę? A może chcesz porozmawiać o jeszcze lepszym pozycjonowaniu Twojego biznesu?
Skontaktuj się z nami – doradzimy Ci, co warto zrobić, aby uruchomić czat na stronie www.