Wartościowy opis produktów i kategorii w sklepie internetowym? 6 porad, które podkręcą sprzedaż

Jak przygotować wartościowy opis kategorii i produktów

Jak przygotować wartościowy opis kategorii i produktów w sklepie internetowym?

Dobry (niekoniecznie idealny!) opis produktów i kategorii w Twoim e-sklepie poprawi sprzedaż. Unikalne, wartościowe i wyposażone w najważniejsze słowa kluczowe teksty nie tylko przyciągają uwagę i zachęcają do kupna. Doskonale optymalizują też stronę pod kątem SEO. Sprawdź, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym.

  1. Opisy produktów i kategorii – spraw, by były unikalne

    Choć ta rada może się wydawać banalna, musi być punktem wyjścia do tworzenia wszystkich opisów – czy to stron, czy też kategorii. Nie kopiuj gotowych opisów producenckich i nie powielaj treści na stronie – takie działania skutecznie podkopują pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego. Zdublowane treści sprawiają m.in., że automatycznie lądujesz na pozycji niższej w najpopularniejszej wyszukiwarce – Google niż Twoja konkurencja. Słabo, prawda?

  2. Zachęcaj opisami produktów w sklepie internetowym

    Unikalność to jedna z najważniejszych cech opisów produktów czy kategorii. Niestety, te teksty nie zmotywują do kupna, jeśli nie będą zachęcające. Warto użyć delikatnej perswazji, odpowiadać na obiekcje użytkownika i zawsze podkreślać unikalne cechy danego produktu, które odpowiadają na potrzeby kupującego. Zdanie „Buty trekkingowe mają antypoślizgową podeszwę” to za mało. Spróbuj wzbogacić je konkretną wartością dla klienta: „Buty trekkingowe mają antypoślizgową podeszwę, dzięki której Twoja wędrówka będzie zawsze w 100% bezpieczna”.

  3. Wykorzystaj zasady SEO w opisie kategorii lub produktu

    Pamiętaj, aby opisy produktów do sklepu i głównych kategorii były tworzone zgodnie z zasadami pozycjonowania – SEO. To tak naprawdę kluczowy element przy budowie każdej strony internetowej. Wyposaż opisy w prawidłowo dobrane słowa kluczowe, staraj się, aby teksty były uporządkowane i jasne – nie tylko wizualnie, ale i merytorycznie. Uwaga, nie pisz opisów tylko pod wyszukiwarki – zawsze pisz dla użytkownika.

  4. Tworzenie opisów produktów i kategorii – wprowadzaj linkowanie

    Opisy do sklepu internetowego to świetna przestrzeń, w której można wykorzystać linkowanie wewnętrzne. Jak to zrobić? Wystarczy, np. przy opisach kategorii w sklepie internetowym, dodać odpowiednie, korelujące z treścią hiperłącza. To część opisu kategorii (przykład dotyczy drogerii i zawiera odnośnik do innej części sklepu): „(…) Oprócz szerokiej gamy naturalnych kremów na dzień, sprawdź również nasze formuły koreańskich kosmetyków na noc”. Dzięki takiemu przekierowaniu użytkownik może szybko zobaczyć podobny, być może również interesujący go, segment produktów.

  5. Opis kategorii SEO czy opisy produktów SEO? Zachowaj spójność

    Miej na uwadze, że każdy pojedynczy opis kategorii czy opisy produktów do sklepów internetowych nie są bytami odrębnymi od Twojej marki. To jeden organizm, który ma pracować na sukces całej firmy. Stosuj w nich ten sam styl, którym komunikujesz się z odbiorcą marki w innych kanałach. Pisz językiem zrozumiałym dla Twojego klienta i śmiało personalizuj komunikaty. Upewnij odwiedzającego stronę, że jest we właściwym miejscu i znajdzie tu odpowiedni dla siebie produkt.

  6. Opisy produktów do sklepów internetowych lub kategorii – postaw na CTA

    CTA, czyli Call-To-Action, to zwroty do odbiorcy, które zachęcają go do konkretnego działania i zapewniają o słuszności tej decyzji. CTA może być stosowane w wielu miejscach sklepu internetowego, także w opisie kategorii czy opisie produktów. „Poznaj nasze produkty i ciesz się zdrowiem każdego dnia!”, „Sprawdź listę dostępnych wariantów kolorystycznych i dopasuj koszulę do swojego stylu”, „Nie wiesz, czy to produkt dla Ciebie? Skontaktuj się z nami – pomożemy Ci w wyborze”. Dobrze napisane CTA zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu w branży e-commerce.

Opisy kategorii i opisy produktów do sklepu – podsumowanie

Tworząc opisy do sklepu internetowego postaw na unikalne, perswazyjne treści, które skierowane są bezpośrednio do Twoich klientów. Unikaj samego wymieniania cech produktu – bez uzasadnienia, jak każda z tych właściwości przełoży się na odbiorcę końcowego.

Pisz jasno, konkretnie i miej na uwadze nie tylko zasady SEO i odpowiednie natężenie słów kluczowych, ale przede wszystkim człowieka – kogoś, kogo należy odpowiednio zachęcić i niejako zmotywować do zakupów.

Chcesz poprawić opisy produktów lub kategorii w swoim e-sklepie?

Napisz – zaproponujemy Ci optymalizację treści, która przełoży się na konkretne wyniki sprzedażowe!

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 5

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.