Widoczność strony w wyszukiwarce Google
Jak zwiększyć widoczność strony w rankingu Google – 4 obszary działań
Lepsza widoczność strony w Google to większy ruch w biznesie, a co za tym idzie: większa szansa na pozyskanie klientów. Jak poprawić wyszukiwanie strony w Google? Przedstawiamy 4 proste pomysły na wyższe pozycje w tej najpopularniejszej wyszukiwarce.
- Jak zwiększyć widoczność strony? Zweryfikuj strategię. Każda strona w internecie powstała po coś: aby prezentować firmę, pozyskiwać kontakty, zainteresować ofertą, edukować, zbierać adresy mailowe czy w końcu sprzedawać. Z pewnością tworząc swoje miejsce w sieci, również przyświecał Ci pewien konkretny pomysł. Z czasem priorytety (potrzeba zintensyfikowania sprzedaży, nastawienie na większą edukację klientów itp.) czy okoliczności biznesowe (praca zdalna, nowe produkty w ofercie itp.) mogą ulegać zmianie. Wtedy warto pochylić się raz jeszcze nad strategią.
Zadania do wykonania:
ponowna analiza słów kluczowych ➞ pogłębiona identyfikacja potrzeb klientów ➞ dostosowanie strony do odwiedzających ➞ uporządkowanie strony ➞ poprawa struktury HTML ➞ lepsze linkowanie wewnętrzne ➞ optymalizacja wszystkich grafik
- Jak poprawić wyszukiwanie strony w Google? Postaw na odpowiednie treści. Choć algorytm Google stale się zmienia, jedno pozostaje pewne: dobre treści na stronie zawsze się obronią. W praktyce oznacza to, że jeśli regularnie tworzysz wpisy blogowe, uzupełniasz aktualności na stronie lub masz doskonałe opisy produktowe, które uwzględniają zasady SEO (przeczytaj o pozycjonowaniu), widoczność strony w wyszukiwarkach powinna piąć się w górę.
Zadania do wykonania:
przejrzyj treści na stronie ➞ zaktualizuj wpisy blogowe ➞ przeanalizuj, czy treści i hierarchia typografii są czytelne (odpowiednia czcionka, właściwe nagłówki, prawidłowa pozycja tekstu itp.) ➞ sprawdź słowa kluczowe w tekstach ➞ wyeliminuj kanibalizację i powielanie contentu na stronie
- Popraw widoczność strony w wyszukiwarkach dzięki zoptymalizowanym grafikom. Jak poprawić wyszukiwanie strony w Google? Również dzięki optymalizacji grafiki.Każde zdjęcie na stronie powinno być krótko opisane (unikalna nazwa powinna składać się z liter bez polskich znaków, a słowa powinny być oddzielone myślnikami).Zdjęcia, podobnie jak całe strony, opisuje nie tylko tytuł, ale i atrybut alt – czyli dodatkowy alternatywny tekst, który jest niewidoczny dla użytkownika, ale śledzą go algorytmy Google. Warto wykorzystać tu słowa kluczowe i zadbać o to, aby każdy opis był unikalny.W przypadku zdjęć ważny jest też ich podpis na stronie (zasady jego tworzenia są podobne do atrybutu alt).
Zadania do wykonania:
sprawdź nazwy plików na stronie ➞ opisz zdjęcia, stwórz ich podpisy, nadaj im atrybut alt ➞ posługuj się słowami kluczowymi
- Dobra widoczność strony w Google? Kilka szybkich wskazówek. Sposobów na to, jak zwiększyć widoczność strony w Google jest wiele. Jedne z najszybciej działających dotyczą poniższych obszarów:
- Lepsza widoczność strony w wyszukiwarkach dzięki meta title (tytuł strony). Meta title to tekst, który pojawia się na samej górze strony. To po prostu tytuł zakładki, który jest widoczny w Google. W kodzie strony umieszcza się go w znacznikach
<title></title>
. Zaleca się, aby miał nie więcej niż 60 znaków. Tytuł musi przykuwać wzrok, odzwierciedlać treść strony i być odpowiednio długi. - Meta description (opis strony). Opis strony pomaga czytelnikowi dowiedzieć się, co na niej znajdzie. Często oprócz słowa kluczowego wykorzystuje się tu Call-To-Action, czyli wezwanie do działania: sprawdź, odwiedź naszą stronę itp. Opis widoczny jest w wyszukiwarce Google i powinien mieć ok. 150 znaków.
- Linki wewnętrzne = poprawa strony internetowej. Linkowanie polega na naturalnym połączeniu różnych podstron serwisu. Mogą to być zarówno linki w tekście, które odsyłają do innych artykułów, ale także cała nawigacja menu, linkowanie do strony głównej i do różnych kategorii oraz podstron, ostatnio oglądanych produktów itp.
- Jak zwiększyć widoczność strony w Google dzięki wizytówce. Kolejny sposób na lepszą widoczność strony w wyszukiwarkach to uaktualnianie zakładki Google Moja Firma, w której można dodać adres strony firmy, godziny otwarcia punktu, telefon i inne ważne dla odbiorcy dane. Dobre oceny na GMF przekładają się na większe zaufanie do firmy.
- Measure page quality, czyli wskaźniki do poprawy strony internetowej. Zastanawiasz się, jak zwiększyć widoczność strony? Sprawdź jej jakość narzędziem online. Dzięki niemu dowiesz się m.in. jaka jest jej wydajność, dostępność, jak działa SEO. Otrzymasz też wskazówki, co należy zmienić, aby zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach.
Zadania do wykonania:
sprawdź i popraw tytuł strony ➞ zweryfikuj opis strony ➞ popracuj nad linkami wewnętrznymi ➞ uaktualnij wizytówkę firmy w Google ➞ zweryfikuj stronę odpowiednim narzędziem
- Lepsza widoczność strony w wyszukiwarkach dzięki meta title (tytuł strony). Meta title to tekst, który pojawia się na samej górze strony. To po prostu tytuł zakładki, który jest widoczny w Google. W kodzie strony umieszcza się go w znacznikach
Jak zatem poprawić widoczność strony w Google?
Jeśli interesuje Cię poprawa strony internetowej oraz jej pozycji w wyszukiwarce – jest na to kilka sposobów. Nie są bardzo czasochłonne, jednak wymagają, aby dokładniej przyjrzeć się strukturze serwisu, wykonać kilka czynności z różnych obszarów (teksty, funkcjonalność strony, opisy zdjęć itp.) i usprawnić działanie całości.
Chcesz sprawdzić, jak zwiększyć widoczność strony w Google?
Skorzystaj z naszych porad. Może też skontaktować się z nami – od lat doradzamy firmom, takim jak Twoja. Przejrzyj nasze portfolio i postaw na pracę z profesjonalistami.