Wszystko o logo – jak dobrać najlepsze dla swojej firmy?

logo – jak dobrać najlepsze dla swojej firmy

Jak dobrać logo dla swojej firmy?

Jeśli masz już wybraną nazwę swojej firmy, czas zastanowić się nad logo. Jest wiele czynników, na które należy zwrócić uwagę podczas wybierania logo – w końcu ma to być znak, który będzie reprezentował Twoją firmę! Na początku możesz zdecydować, czy chcesz aby Twoje logo posiadało tylko symbol, sam logotyp, czy może oba. Kiedy już wybierzesz, możesz zająć się całą resztą.

Po pierwsze – kolor

Jeśli masz już wybrany kolor przewodni swojej firmy, to najlepiej, żeby Twoje logo było do niego dopasowane. Ogólnie przyjętą zasadą jest używanie maksymalnie trzech kolorów (pomijając loga tęczowe). Pamiętaj również, że musi ono prezentować się równie dobrze w wersji czarno-białej, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Logo a logotyp

Jak dobrać logo dla swojej firmy?

Następnie, jeśli chcesz, żeby Twoje logo zawierało nazwę firmy (czyli logotyp), a nie jedynie grafikę, musisz wybrać czcionkę. Tutaj przyjmuje się zasadę używania maksymalnie dwóch fontów. Więcej na temat czcionek i fontów przeczytasz tutaj.  Co ważne, czcionka powinna być wyrazista i niezbyt drobna tak, aby logotyp był wielofunkcyjny i rozpoznawalny w każdej wielkości (zarówno na wizytówce jak i na bilbordzie). Skoro już mowa o wielkości… Twoje logo powinno być możliwe do przedstawienia w różnych wielkościach. Do tego potrzebne będzie jego wersja wektorowa (natomiast na inne potrzeby – wersja rastrowa). W zależności od rodzaju działalności logo musi się prezentować dobrze w druku, w grawerze, w hafcie czy w innych formach. W tym celu najlepiej, żeby było ono jak najprostsze. Czasem ciężko jest odjąć coś z grafiki, aby nadal miała ona sens i przekazywała istotę firmy. Chodzi jednak głównie o to, żeby nie była ona zatłoczona niepotrzebnymi elementami, które mogą wpłynąć negatywnie na rozpoznawalność Twojej marki.

Czego unikać?

Prawdopodobnie najważniejszą cechą, którą musi spełniać każde profesjonalne logo, jest oryginalność. Powinno ono być zaprojektowane specjalnie na potrzeby firmy, a nie skopiowane ze stocku czy, co gorsza, z grafiki Google. Pomijając fakt, że może to być nielegalne,  może to po prostu odstraszać potencjalnych klientów. Najlepiej, żeby logo Twojej firmy było ponadczasowe (a nie podążało za trendami) oraz przede wszystkim, żeby dobrze reprezentowało jej markę. Powinno w jakiś sposób wiązać się z rodzajem działalności oraz wyróżniać się na tle konkurencji. Spróbuj na przykład wypisać wszystkie rzeczy i cechy, które kojarzą Ci się z Twoją firmą, poproś o pomoc pracowników lub bliskich i spróbujcie znaleźć kilka pomysłów, które pasują najbardziej.

Jeśli masz już pomysł, ale wolisz oddać jego tworzenie w ręce profesjonalistów – skontaktuj się z nami!

Przydatny?

Oceń naszą pracę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która doceni ten post.